DESCARCĂ APLICAȚIA:

ForestMania e despre și pentru iubitorii de pădure și lemn

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

ÎNTREBĂRILE VOASTRE

19.6 C
București
16.3 C
Sibiu
19.3 C
Suceava
20.3 C
Covasna
19 C
Piatra Neamț
20.2 C
Braşov
17.1 C
Bistrița
20.5 C
Râmnicu Vâlcea
marți, octombrie 8, 2024

Bușteni aduși cu trenurile în fabricile de cherestea din sudul Australiei, rămase fără lemn după incendii

Recomandate

Fabricile de cherestea din regiunea Riverina, Australia, rămase fără resursă după incendiile de vegetație, vor fi alimentate cu bușteni pe calea ferată.

Buștenii sunt transportați pe mai mult de 900 de kilometri pe calea ferată din nordul Noii Galii de Sud pentru a sprijini alimentarea fabricilor de cherestea de pe versanții de sud-vest, ca parte a recuperării pierderilor suferite datorită incendiilor de vegetație, relatează abc.net.au.

Aproape jumătate din plantațiile de pini care furnizau cherestea fabricilor din Tumut și Tumbarumba au ars în incendiile din 2020.

În următorii trei ani, aproximativ 270.000 de tone de bușteni din plantațiile deținute de guvern de la Walcha (oraș din Noua Galie de Sud), vor fi deturnate de pe piața de export pentru a furniza lemn fabricilor.

Managerul regiunii Snowy Forestry Corporation NSW, Dean Anderson, a declarat că este prima dată în decenii când buștenii au fost transportați cu trenul în stat: „Pentru că a trecut mult timp de când oamenii au transportat bușteni pe vagoane deschise, a trebuit să construim jgheaburi și să le punem pe vagoane.”

Primul tren încărcat cu bușteni a sosit în Wagga Wagga (oraș din regiunea Riverina) în weekend. Bușteniii au fost transportați cu un camion pe ultima porțiune până la fabrici pentru a fi prelucrați și utilizați în construcția de locuințe noi.

Reprezentanții Forestry Corporation NSW a declarat că transportul buștenilor pe calea ferată în loc de cea rutieră ar economisi până la trei milioane de litri de motorină.

Primarul Snowy Valleys, Ian Chaffey, a spus că transportul lemnului pe calea ferată are o serie avantaje: „Transportul feroviar este mult mai  eficient și, evident, are impact mai mic asupra mediului. De asemenea, minimizează impactul asupra rețelei rutiere.”

Importanța menținerii fabricilor de cherestea

Ian Chaffey a spus că asigurarea aprovizionării fabricilor cu cherestea este importantă pentru economia locală: „În esență, ei sunt cel mai mare angajatori atât în ​​Tumut, cât și în Tumbarumba, așa că dacă volumul pe care îl pot gestiona nu mai este disponibil, comunitățile noastre vor avea de suferit semnificativ”.

Managerul fabricii de cherestea AKD Softwoods din Tumut, Rab Green, a declarat că accesul la cherestea cultivată în afara regiunii este important, deoarece va dura mult timp pentru ca aprovizionarea locală să se redreseze după incendiu.

„Arborii nu cresc foarte repede, este nevoie de aproximativ 30 de ani pentru a fi înlocuiți”, a spus el. „Așa că a avea această resursă pentru a ne completa lipsurile locale este fantastic pentru Tumut și pentru piață, deoarece lemnul este atât de rar în acest moment. Ne oferă posibilitatea de a păstra personalul pe care îl avem și de a continua să susținem și să dezvoltăm comunitatea locală”.

Rab Green a adăugat că, pe termen lung, fabrica va trebui să continue să aducă bușteni din alte regiuni și a solicitat granturi pentru a subvenționa costul.

Sursa: abc.net.au

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi