O firmă cu capital privat 100% românesc, jucător în piaţa producţiei publicitare şi a amenajărilor, a investit din surse proprii un milion de euro într-o linie de finisare înalt tehnologizată. Concret, a cumpărat trei roboți care se vor ocupa îndeaproape de activitatea de „woodvertising” – un joc de cuvinte format din wood (lemn) și advertising (publicitate). Ei fac atât obiecte promoționale din lemn, cât și decorațiuni. Pentru că „lemnul e un produs premium”, spun ei.
Noua linie tehnologică, complet automatizată, este alcătuită din trei roboţi: unul de calibrare şi şlefuire pentru suprafeţe, unul pentru şlefuirea pieselor profilate şi altul de pulverizare, o cameră presurizată cu temperatură controlată, un cuptor vertical şi un cuptor UV unde produsul prelucrat intră în faza de uscare. Cuptorul vertical este o inovaţie tehnologică faţă de cuptoarele liniare, deoarece reduce cu 70% spaţiul necesar amplasării liniei de uscare. Datorită acestei tehnologii, compania poate finisa orice suport (MDF, PAL, placaj furnir, etc.) şi poate aplica toate tipurile de vopseluri, baituri sau lacuri pigmentate.
„Aveam în plan această investiţie de câţiva ani. Investiţia în finisaje industriale este una foarte delicată. Adică, ori o faci ca la carte, ori nu o faci deloc. Nu te poţi opri la jumătatea drumului”, a declarat Andrei Constantinescu, proprietar şi director general al BD Lemntech.
El a adăugat că, pentru funcţionarea în condiţii optime a liniei tehnologice, a fost necesară şi o investiţie semnificativă într-un nou spaţiu în care a fost amplasată linia tehnologica, având în vedere condiţiile speciale în care trebuie să funcţioneze: construcţii presurizate pentru ţinerea la distanţă a prafului, acces semaforizat în secţie, prin spaţii tampon, tratarea pardoselii cu un sistem antistatic, temperatură controlată pentru a nu influenţa particularităţile vopselei, un sistem avansat de recirculare şi filtrare a aerului, cazane pentru producerea agentului termic la temperaturi înalte, instalaţii de transport pe role automate, respectiv un spaţiu nou pentru asamblarea şi ambalarea pieselor vopsite.
„Pentru a „închide cercul”, respectiv pentru a deţine tehnologia complet automatizată de fabricare a panourilor vopsite, vom investi anul viitor într-o linie pentru prelucrarea marginilor (cantului) panourilor în vederea vopsirii. Trebuie doar să ne decidem dacă vom adopta o soluţie inovativă produsă de un furnizor din Germania sau vom merge pe o soluţie clasică propusă de partenerii noştri italieni de la care am achiziţionat şi linia de vopsit”, a mai declarat Andrei Constantinescu.
Înfiinţată în 2005 de omul de afaceri Andrei Constantinescu, BD Lemntech este un grup de 3 firme cu diferite specializări, care acoperă toată gama de prelucrări pentru materiale pe bază de lemn, debitări laser sau gravură pentru lemn, materiale compozite sau metal şi derulează proiecte în special în Industria Publicităţii, Amenajări Arhitecturale de interior sau exterior şi Construcţii. Producţia este realizată în trei trei fabrici aflate în Sudul Bucureştiului, iar desfacerea se face atât intern, cât şi pe piaţa europeană, în ţări precum Germania, Franţa, Elveţia, Olanda şi Bulgaria, potrivit News.ro.
„Lemnul nu e, de obicei, prima alegere atunci când ne gândim la materiale promoționale: pare mai greu de lucrat cu el, mai costisitor și pare că nu are aceeași versatilitate precum materialele folosite în mod obișnuit, precum plasticul, metalul sau hârtia/cartonul. Pe scurt: că e prea rebel și prea puțin adaptat unei industrii care pune accent atât pe funcționalitate și creativitate, cât și pe partea practică.
Ei bine, noi credem că e exact opusul: în mâinile potrivite, lemnul poate fi prelucrat în nenumărate forme și finisaje, iar în natură el există într-o gamă largă de culori și texturi. Acest lucru ne oferă posibilitatea de a dezvolta proiecte creative pentru orice fel de obiect promoțional, stand sau amenajare de spațiu în scop publicitar.
Spre deosebire de plastic și metal, lemnul e un material premium, cu personalitate. În el se întâlnesc atâtea elemente care definesc industria publicitară contemporană: durabilitate, responsabilitate și sustenabilitate. Cu o textură aparte și o căldură numai a sa, lemnul oferă o senzație cu totul diferită la interacțiunea cu materialul- transmite o vibrație profundă care redefinește experiența consumatorului cu materialul de brand, întărind-o și aprofundând-o”.
Sursa: stiripesurse.ro, bdlemntech.ro