O căsuță tip glamping, dar din lemn, va fi creată de o asociere de firme din cadrul clusterului Pro Wood, finanțarea fiind asigurată printr-un proiect european. Lansarea proiectului a avut loc ieri, la Complexul Park din Sfântu Gheorghe, Covasna.
Concret, fiecare din cele 7 firme va face o parte din proiect, finanțarea având mai multe componente, inclusiv promovarea unui lanț valoric în crearea de produse și, desigur, crearea unui produs inovativ.
Cele 7 societăți comerciale sunt: CASARBOR, KAFOR Company, OSR Zetea, Selemen Holzbau SRL, Spiral SRL, Wood Management SRL, Witz Chairs. Una va face partea de cherestea, alta de mobilier, alta de tapiserie etc. Clusterul Pro Wood a reușit să obțină o sumă consistentă pentru acest demers, de aproape 4 milioane de euro.
„Implementarea proiectului BioWoodNet prin investițiile în infrastructură ale proiectului, completate de activitățile de inovare și animare ale membrilor clusterului, vor permite promovarea și dezvoltarea de noi activități si/sau direcții de cercetare care vor contribui la crearea de valoare adăugata din punct de vedere științific si economic”, au subliniat cei de la Pro Wood cu ocazia lansării.
Prin proiectul BioWoodNet vor fi realizate mai multe activități, nu doar căsuța glamping. Cei din cluster vor participa la evenimente de tip târguri, seminarii sau conferințe în țară și în străinătate, vor face schimb de bune practici în cadrul unor ateliere de lucru, vor face analize de competențe pentru IMM-uri, audituri de inovare sau chiar cursuri – de stivuitorist sau de design.
„Scopul proiectului este să dezvoltăm împreună un produs inovativ. Fiecare, cu utilajul achiziționat prin proiect, va produce una dintre faze, astfel încât la final să avem un produs comun, un produs competitiv pe piața europeană. De fapt, scopul nostru, al acestui cluster, este să colaborăm între noi – chiar dacă firmele din sectorul lemnului sunt foarte tradiționaliste – astfel încât să scoatem noi produse aici, nu să vină un străin care să caute forță de muncă ieftină. Vrem să colaborăm între noi, să ne lărgim împreună orizonturile, să ne susținem în a inova, a performa”, a spus managerul Pro Wood, Kádár Rezső.
Una dintre componentele BioWoodNet este achizția de utilaje, cu o participare de 35% a firmelor beneficiare. Prin proiect se vor cumpăra 66 de echipamente, inclusiv abrig, utilaje pentru tapisat, cabină de vopsit lemn etc.
Perioada de implementare: 21.10.2022 – 31.12.2023.
Un alt proiect pe care îl derulează acum cei de la Pro Wood se referă la internaționalizarea produselor firmelor românești din domeniul lemnului.
„Ne-am propus patru piețe: Egipt, Africa de Sud, Canada și America. Prin partenerii noștri locali de acolo, prin vizitarea unor târguri, prin consulate și diferite entități care ne ajută, ajutăm firmele din România să vândă în aceste piețe. E un proiect în desfășurare”, ne-a mai spus Kádár Rezső.
Mai multe despre Pro Wood, AICI.
[…] szerk/ford: Tóth János, forrás: ForestMania 11-25 […]