DESCARCĂ APLICAȚIA:

ForestMania e despre și pentru iubitorii de pădure și lemn

DESCARCĂ APLICAȚIA:

28.3 C
București
21.3 C
Sibiu
21.2 C
Suceava
22.7 C
Covasna
20.1 C
Piatra Neamț
20.7 C
Braşov
20.4 C
Bistrița
23.1 C
Râmnicu Vâlcea
vineri, iunie 21, 2024

Vânătorii s-au săturat de Agent Green și i-au făcut plângere penală. DIICOT o „lucrează” de șapte luni

Recomandate

Asociația în Beneficiul Vânătorilor și Activității de Vânătoare (ABVAV) a depus la Parchetul General o plângere penală împotriva asociației Agent Green și a președintelui acesteia, Gabriel Păun. Plângerea a fost depusă în august 2021 și direcționată de Parchet către structura centrală a DIICOT în octombrie 2021. În acest moment, stadiul anchetei este „în derulare”. La solicitarea forestmania.ro, cei de la DIICOT au răspuns, ieri, că „respectivul dosar se află pe rolul DIICOT – Structura Centrală și este în lucru, urmărirea penală nefiind finalizată până în prezent”. Precizăm că acțiunea celor de la ABVAV a avut loc când Gabriel Păun era consilier al primului ministru.

Ce conține plângerea?

Nu mai puțin de patru acuzații îi aduc vânătorii lui Gabriel Păun și asociației sale. Acestea sunt:

  • Incitarea publicului, prin orice mijloace, la ură sau discriminare împotriva unei categorii de persoane, prevăzută de art 369 din CP;
  • Folosirea ori prezentarea de documente sau date false, inexacte ori incomplete, pentru primirea aprobărilor sau garanțiilor necesare acordării finanțărilor obținute sau garantate din fonduri publice, dacă are ca rezultat obținerea pe nedrept a acestor fonduri, prevăzută de art. 306, alin. (1) din CP;
  • Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activități pentru care legea cere autorizație ori exercitarea acestora în alte condiții decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârșirea unor astfel de fapte se sancționează potrivit legii penale, prevăzută de art. 348 din CP;
  • Comunicarea sau răspândirea, prin orice mijloace, de știri, date sau informații false ori de documente falsificate, cunoscând caracterul fals al acestora, dacă prin aceasta se pune în pericol securitatea națională conf. art. 3 lit. m) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României, prevăzută de art. 404 din CP.

Cazul ursului Arthur, picătura care a umplut paharul

Vom reda integral textul plângerii penale depuse de ABVAV și semnată de președintele acesteia, Adrian Liviu Lică:

„Concret, numitul Gabriel Păun, din postura de președinte al organizației Agent Green, a inventat un nume de urs (Arthur) pe care a afirmat că organizația sa l-ar fi monitorizat, acuzând gestionarul fondului cinegetic unde a fost împușcat ursul respectiv, cum că ursul ar fi fost împușcat ilegal de către un prinț străin care plătise o sumă de bani către asociația de vânătoare pentru a împușca un urs pentru care asociația obținuse o derogare specială conform OM 724/2019 pentru aprobarea nivelului de intervenție în cazul speciilor de urs brun și lup, în interesul sănătății și securității populației și în scopul prevenirii unor daune importante. Profitând de emoția creată în mass media sau pe rețelele de socializare, și astfel obținând ce și-a dorit, adică indignarea cetățenilor, numitul Păun Gabriel a avut mai multe ieșiri publice în presă, pe rețelele de socializare sau tv, prin care a instigat la ură și discriminare, prin orice mijloace, împotriva vânătorilor și asociațiilor de vânătoare, inclusiv împotriva activității de vânătoare legală.

Numitul Păun Gabriel, prin postările de pe pagina de facebook Agen Green, în emisiuni tv sau în presă, a avut nenumărate ieșiri împotriva vânătorilor și activitătii de vânătoare, desi aceasta este reglementată în România printr-o lege specială, Legea Vânătorii nr. 407/2006 cu modificările și completările ulterioare. În intervențiile sale publice la tv sau mai multe postări pe facebook, având vădit intenția de a crea emoție și de a determina opinia publică să urască vânătorii, a adus acuzații grave, un exemplu concret fiind acela că “vânătorii, printr-o mână criminală, ar fi hrănit strategic urșii în mijlocul pădurilor, oprind hrănitorile în mod special și forțând urșii să iasa din păduri, pentru ca mai apoi să îi hrănească în puncte cheie de la marginea pădurilor, cu scopul precis de a-i atrage către localități și a provoca astfel atacurile acestora asupra animalelor domestice și asupra oamenilor, iar scopul final al vânătorilor fiind acela de a forța mâna autorităților să dea drumul la vânătoarea la urs brun”.

Elementul material al acestei infracțiuni constă în  efectuarea unor acte de stârnire, determinare ori încurajare a manifestării sau exteriorizării urii sau discriminării în rândul populației, față de o categorie socială care însumează în România peste 50000 de vânători. Prin aceste manifestari,  Numitul Păun Gabriel desconsideră și încalcă Ordinea Publică, care reprezintă un ansamblu de norme juridice care stau la baza funcționării unui stat de drept. În Jurisprudență, dispozițiile cu caracter de ordine publică, ce privesc în special ordinea politică, economică și socială, au un caracter imperativ și nu pot fi înlăturate prin convenții particulare.

Referitor la cea de a doua faptă, acesta a insistat în mai multe rânduri, în intentia sa de a obține fonduri publice pentru relocarea sau amplasarea de garduri electrice pentru animalele sălbatice, pe motivul “salvării” speciei de urs brun, contrazicând toți specialiștii care au atras atenția că avem de-a face cu o suprapopulare numerică a acestei specii. Acesta a mai afirmat că Agent Green a monitorizat mai multe animale sălbatice, iar din evaluările lor populația de urs brun din Romănia nu a crescut considerabil sau deloc, singurul scop fiind acela de a obține fondurile publice necesare relocării sau amplasării de garduri electrice, conform Planului Național din 28 iunie 2018 de acțiune pentru conservarea populației de urs brun din România. Un alt scop al ONG-ului condus de Gabriel Păun a fost acela de a își justifica activitatea în fața cotizanților, dar mai ales catre cetățeni din alte state europene  care sponsorizează cu bani mulți acest ONG, deși este de notorietate exemplul negativ de management al speciei de urs brun al acelor țări, de exemplu Austria, care a oprit vânătoarea la urs în trecut, iar peste câțiva ani specia a dispărut complet pe teritoriul acestei țări.

Referitor la cea de a treia faptă, din spusele sale, numitul Păun Gabriel și alți reprezentanți din ONG-ul Agent Green au desfășurat acțiuni de monitorizare directă a exemplarelor de urs brun, prezentându-se în media sau pe rețelele de socializare, pe sine sau alți colegi din respectiva organizație, ca “rangeri” ai pădurilor, în același timp în care numitul Păun Gabriel, fără nicio pregătire, nici măcar științifică, cerea public să nu se revină la vânarea speciei de urs brun,  cunoscănd foarte bine că prin lege, vânătoarea este un factor determinant în menținerea  biodiversității faunei sălbatice și de păstrare a echilibrului ecologic, asa cum regăsim precizat la art. 3 din Legea Vânătorii nr. 407/2006, conf. căruia “exercitarea vânătorii se face în scopul asigurării echilibrului ecologic, ameliorării calității populațiilor faunei de interes cinegetic, cercetării științifice, precum și în scop didactic sau recreativ-sportiv. În acest scop, gestionarii fondurilor cinegetice sunt licențiați de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor din România, având obligatoriu personal specializat de pază al faunei cinegetice, spre deosebire de reprezentanții Agent Green care nu au nicio calitate sau autorizare în acest sens, din acest motiv considerăm că fapta de a își aroga drepturi de pază a faunei cinegetice neavând pregătirea necesară pentru această activitate, se află sub incidența art. 348 din CP.

Referitor la cea de a patra faptă, din cauza faptului că prin răspândirea tuturor informațiilor false și a datelor fără nicio documentare, chiar acesta recunoscând într-o emisiune tv că se documentează “din cărți”, specia de urs brun din România a fost pusă într-o presiune continuă de la interzicerea vânătorii, fenomenul  poate duce la dispariția speciei pe termen mediu sau lung, . Numărul urșilor omorâti de către ciobani prin metode disperate de a li se pune mâncare pe calea ferată sau pe șosele, antigel, cuie sau cârlige de pescuit în mâncare, diverse capcane, a crescut considerabil în ultimul timp, riscând să depășească chiar și cota de intervenție la urs pe care România o avea în anul 2016, iar managementul la această specie era foarte bun la acea vreme. Toate studiile de specialitate arată că dacă o specie se înmulțește în mod exagerat, depășind numărul pe care habitatul acestora îl poate suporta, pe termen lung calitatea exemplarelor din această specie va scădea în lanțul trofic din cauza consangvinizării, fenomen ce va duce ireversibil la dispariția acesteia. Ori, din punct de vedere economic, România ar avea de câștigat enorm din exploatarea sustenabilă a acestei specii, care este o sursa regenerabilă și se află  in vârful lanțului trofic. Având în vedere acest fapt, coroborat cu numărul de urși uciși prin braconaj, respectiv cei uciși de fermierii sau ciobanii disperați, toate acestea din cauza acțiunilor obscure ale numitului Păun Gabriel și organizației condusă de acesta, considerăm că avem de-a face cu  fapta prevăzută de art. 3 lit. m) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României, prin care “orice acțiuni sau inacțiuni care lezează interesele economice strategice ale României, cele care au ca efect periclitarea, gestionarea ilegală, degradarea ori distrugerea resurselor naturale, fondurilor forestier, cinegetic și piscicol, apelor și altor asemenea resurse, precum și monopolizarea ori blocarea accesului la acestea, cu consecințe la nivel național sau regional”, și mai departe, prin comunicarea sau răspândirea, prin orice mijloace, de știri, date sau informații false ori de documente falsificate, cunoscând caracterul fals al acestora, dacă prin aceasta se pune în pericol securitatea națională, prevăzută de art. 404 din CP.                                                                                             

Tot la această faptă poate fi încadrat și lobby-ul făcut de Gabriel Păun împotriva vânătorii raționale și sustenabile la specia de urs brun, știind foarte bine că, prin interzicerea vânătorii la urs, gestionarii nu au mai fost obligați să asigure hrana necesară acestei specii, iar sporul anual la efectivele de cervide care reprezintă principala hrană a ursului, au scăzut considerabil, acest fapt fiind dovedit de scăderea cotelor de recoltă la căprior, cerb comun și lopătar pentru ultimele două sezoane de vânătoare”.

Cum spuneam, cei de la DIICOT lucrează de 7 luni la acest document.

Sursa: ABVAV

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi