DESCARCĂ APLICAȚIA:

ForestMania e despre și pentru iubitorii de pădure și lemn

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

ÎNTREBĂRILE VOASTRE

12.1 C
București
7.9 C
Sibiu
8.2 C
Suceava
7.6 C
Covasna
7.9 C
Piatra Neamț
7.4 C
Braşov
8.1 C
Bistrița
9.6 C
Râmnicu Vâlcea
miercuri, octombrie 8, 2025

Ecoductele, legături vitale între habitate: începe construcția celei mai mari „autostrăzi pentru animale” din România

Recomandate

Ecoductele, cunoscute și drept poduri pentru animale, sunt niște structuri care asigură traversarea în siguranță a drumurilor, autostrăzilor și nu numai, de către animalele sălbatice. Trecerile dedicate animalelor sălbatice nu se rezumă la poduri, acestea pot exista în diverse forme: tuneluri subterane, viaducte, pasaje superioare etc.

Construcțiile de acest tip servesc drept măsuri foarte importante în conservarea habitatelor, acestea fiind de mare ajutor și în evitarea coliziunilor dintre autovehicule și animale, care, pe lângă uciderea sau rănirea animalelor sălbatice, pot cauza răniri sau chiar decese ale oamenilor și pagube materiale.

Primele ecoducte

Primele treceri terestre pentru animalele sălbatice au fost construite în 1950, în Franța, ideea urmând să fie preluată de multe alte țări. Deja de multe decenii țările europene precum Elveția, Germania și Franța, Țările de Jos, utilizează diverse structuri de trecere pentru a reduce conflictul dintre fauna sălbatică și drumuri/autostrăzi.

Cel mai mare ecoduct din România

Anul acesta aduce câteva vești îmbucurătoare, precum este și începerea lucrărilor la cel mai mare ecoduct din țară, care va avea o lungime de peste 300 de metri și o lățime de minim 100 de metri. „Podul” va fi construit în zona montană dintre Cornetu și Brezoi, în paralel cu lucrările pe tronsonul 3 Sibiu – Pitești al Autostrăzii A1, la intrarea pe Valea Oltului, conform stirileprotv.ro

Ecoductul va fi unul destul de complex, permițând traversarea în siguranță a trei mari obstacole – DN7, calea ferată și râul Olt. Întreaga construcție este concepută ca un mediu familiar și prietenos pentru animale, urmând să fie acoperit cu vegetație.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat potrivit sursei, că ecoductul va fi construit dintr-o structură mixtă, metalică și de beton, fiind posibilă traversarea sa și de către animalele de talie mare. Se estimează că lucrările s-ar putea desfășura pe parcursul a doi ani și jumătate de la momentul în care vor fi începute, la momentul actual, aflându-se în curs de autorizare, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

Un aspect care trebuie punctat este faptul că, având în vedere că vorbim despre o zonă montană, cu o faună bogată, protecția mediului este esențială. Da, scopul nostru este să protejăm animalele, însă perturbarea liniștii lor și distrugerea mediului care le servește drept casă contravine valorilor de la care pornim. În același timp,  legislația de mediu trebuie respectată și pentru accesarea fondurilor europene.

Cel mai mare pasaj pentru animale sălbatice, aproape finalizat în California 

Potrivit eu.usatoday.com, Trecerea Wallis Annenberg – un proiect promițător din California de Sud, cu o valoare de aproape 100 de milioane de dolari, ar urma să vadă lumina zilei în 2026. Este vorba despre un pasaj rutier pentru animale, care le va permite să traverseze una dintre cele mai aglomerate autostrăzi din SUA.

Potrivit Fundației Annenberg, ar urma să fie cel mai mare pasaj de acest tip din lume, autostrada peste care este construit având 10 benzi.

Trecerea Wallis Annenberg face legătura între habitatele critice de pe ambele părți ale autostrăzii 101 din munții Santa Monica, la aproximativ 16 km nord de Malibu. 

Autostrada și construcțiile din preajmă au afectat habitatul a multe viețuitoare, acestea fiind nevoite să-și riște viața pentru a traversa drumul, care este foarte solicitat.

Astfel, populații de pume, căprioare, pisici de câmp și iepuri cu coada de bumbac de pe ambele părți, își pun zilnic viața în pericol.

În 1990 a fost propus pentru prima dată un pod pentru această zonă, însă eforturile de finanțare au început abia în 2014, iar construcția a început în 2022.

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Cele mai noi

ForestMania
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.