Un camion de transportat bușteni care funcționează în întregime cu energie electrică a devenit subiect de interes pentru factorii de decizie din Australia, după ce o firmă de exploatare din regiunea Green Triangle l-a achizționat și îl testează, anunță abc.net.au.
Fennell Forestry a comandat de la Janus Electric o conversie a unui camion pentru transportul buștenilor, complet electric, pentru a testa tehnologia în regiunea Triunghiul Verde. Acest model, ce dispune de un motor de 720 de cai putere, va fi supus unei perioade de testare de doi ani pentru a analiza performanța în raport cu costurile de întreținere. Scopul acestei testări este de atrage atenția guvernului australian cu privire la o posibilă investiție în acest domeniu.
Fennell Forestry este o firmă de exploatare forestieră deținută de familie Fennell, cu peste trei decenii de experiență în exploatarea forestieră de ultimă generație în Australia, în special în cea mai importantă regiune producătoare de cherestea din țară, Triunghiul Verde.
Directorul general al Fennell Forestry, Wendy Fennell, a finalizat primele încărcări ale camionului și se declară mulțumită.
„Nu credeam că această zi va veni, dar a venit și acest camion mi-a depășit așteptările”, a spus ea.
Vehiculul electric (EV) va fi supus timp de doi ani unor serii de teste pentru a-i fi verificată performanța și pentru a vedea dacă costurile de întreținere sunt comparabile cu cele ale motoarelor tradiționale cu ardere internă.
„Despre acestea este procesul de testare: se va încadra standardelor noastre?Va fi suficient de rezistent pentru activitatea noastră? Așa că vom monitoriza aceste aspect îndeaproape, pentru a cântări costurile asociate cu operarea acestora”, a adăugat doamna Fennell.
Camionul a fost dezvoltat de Janus Electric în 2019 și performanța bateriei este de așteptat să asigure parcurgerea a 400-500 kilometri dintr-o singură încărcare, adică aproximativ 4 ore. Dacă bateria se epuizează în timpul unui transport de lemn, camionul este echipat cu o baterie de rezervă ce poate fi schimbată în doar cinci minute, folosind un stivuitor.
Transportul este pe locul doi când vine vorba de emisii în Australia, industria fiind nevoită să găsească soluții pentru a se menține în conformitate cu obiectivele guvernului federal de reducere a emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2030.
Fennell consideră că vehiculul electric are un rol important în industria forestieră, dar necesită investiții guvernamentale.
„Este o investiție considerabilă în vehiculul propriu-zis, dar guvernele au un rol în furnizarea infrastructurii, dacă vrem să îndeplinim aceste obiective de reducere a emisiilor”, a concluzionat ea.
Proiectului nu i-a fost oferită nicio finanțare guvernamentală, dar ministrul Industriilor și Dezvoltării Regionale, Clare Scriven, a spus că va trebui să vadă rezultatele înainte de a se angaja la orice investiție viitoare.
„Având în vedere că Australia de Sud este un lider în energie regenerabilă, acest utilaj cu siguranță merită o privire mai atentă. Ceea ce va arăta procesul de testare este dacă vehiculul va funcționa în diferite situații și dacă există dezavantaje care nu au fost încă luate în considerare. Dar cred că analizarea acestui tip de tehnologie este incredibil de importantă pentru a ne asigura că vom avea emisii mai scăzute pe viitor în cât mai multe industrii.”
Sursa: abc.net.au, elektrek.co