Consiliul European pentru Competențe Forestiere: trebuie să trecem pe motofierăstraie electrice

0
207

În ultima ședință a Consiliului European pentru Competențe Forestiere (EFESC), desfășurată în Austria, s-a pus problema ca sectorul forestier să renunțe la folosirea motofierăstraielor mecanice și să treacă la cele electrice. Din partea României a participat la ședință directorul Centrului de Perfecționare de la Roznov, ing. Dănuț Motaș, care a oferit, pentru forestmania.ro, detalii.

„Va trebui, în contextul măsurilor pe care Europa le ia în domeniul schimbărilor climatice, să renunțăm la motofierăstraiele mecanice. Dar nu este ceva care se va întâmpla prea curând, având în vedere că cele electrice sunt încă în stadiu de verificare. Există rezerve că bateriile nu țin atât cât durează o tură de lucru, 8 – 9 ore, mai sunt probleme de ordin tehnic de rezolvat. Discuțiile s-au purtat în sensul în care noi să încurajăm agenții economici să le folosească pe cele electrice. În condițiile în care vor avea și prețuri promoționale. În momentul în care cele pe benzină nu vor mai fi produse, va deveni obligatoriu să folosim electrice. Există modele azi, produse în Suedia și Germania, electrice, dar au o autonomie de două ore, două ore și jumătate. Noi la ședință, în mod special cei din Franța, am zis că vom încuraja, dar nu în dauna productivității noastre. Pentru că dacă ai o zi bună la pădure, ce faci dacă se termină bateria? Pleci cu două – trei baterii la tine, de rezervă? S-a discutat că e nevoie să se mai lucreze la autonomie și după aceea vom vedea pasul următor”, spune Dănuț Motaș.

Avantaje și dezavantaje

Cei din industrie spun că e o idee foarte bună, cel puțin din punct de vedere al zgomotului… Cele mecanice vin, de altfel, cu niște căști de protecție pentru zgomot, dar nu poți sta cu ele tot timpul, pentru că ai nevoie să auzi fie alte zgomote din pădure, fie colegii. La cele electrice această problemă dispare. Provocarea cea mare pentru drujbiști va fi însă greutatea, pentru că, spun ei, motorul și acumulatorul vor cântări mult mai greu decât motofierăstrăul pe benzină. Pe de altă parte, sunt motoare de turație foarte mare. „Nu știu cum ar putea scoate asemenea putere pe electric, nu pot să-mi dau seama”, ne-a spus un forestier.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Vă rugăm să introduceți numele dvs. aici