Grupul EGGER, cu sediul în St. Johann in Tirol (AT), a transmis printr-un comunicat de presă că a finalizat prima jumătate a exercițiului financiar 2023/2024 (data de raportare 31 octombrie 2023) cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de euro (-7,0% față de anul anterior).
Mediul de afaceri a întâmpinat dificultăți din cauza inflației ridicate persistente, a ratelor ridicate ale dobânzilor, a prețurilor instabile ale materiilor prime și a crizelor geopolitice. Având în vedere această situație, producătorul de materiale pe bază de lemn este mulțumit de evoluția sa stabilă din prima jumătate a perioadei 2023/2024.
Thomas Leissing, Chief Financial Officer EGGER Group și Speaker of the Group Management: „Primele șase luni ale anului nostru financiar au fost foarte solicitante. Inflația ridicată persistentă din multe regiuni, cerințele mai stricte de capital pentru achiziționarea de imobile și incertitudinile geopolitice globale au dus la o scădere generală a consumului și la un declin al cererii pe aproape toate piețele. Mulțumită eforturilor celor peste 11.000 de angajați, suntem, totuși, în măsură să raportăm vânzări la nivel întregului Grup care au scăzut doar puțin. Suntem deosebit de mulțumiți de faptul că am putut iniția cu succes decizii strategice de viitor în prima jumătate a perioadei 2023/2024, cum ar fi achiziția celei de-a 22-a unități de producție din Markt Bibart (DE) și angajamentul Grupului EGGER privind protecția climei față de obiectivul Net Zero 2050.”
S-a înregistrat o scădere a cererii
În primul semestru 2023/2024, Grupul Egger a generat vânzări în valoare de 2.097,8 milioane de euro (-7,0% față de primul semestru 2022/2023) și un EBITDA în valoare de 299,2 milioane de euro (-15,4% față de anul precedent). Marja EBITDA este de 14,3%, rata capitalului propriu al acționarilor fiind la nivelul ridicat de 44,9%. Acest rezultat reflectă condițiile generale extrem de instabile din ultimele șase luni.
Semestrul a fost marcat de evenimente importante
Grupul EGGER a adoptat strategia sa privind clima, care stabilește Net Zero 2050 drept obiectiv final. EGGER se angajează să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră care au impact negativ asupra climei, în conformitate cu Acordul de la Paris privind schimbările climatice. Pe agenda strategică se află măsuri ample în numeroase sectoare ale companiei și au fost stabilite obiective intermediare inovatoare pentru perioada de până în 2030.
Odată cu achiziția fabricii de PAL din Markt Bibart (DE), a fost pusă piatra de temelie pentru o altă etapă importantă în istoria EGGER. Cu această unitate nouă pe piața principală din Germania, Grupul EGGER dispune acum de 22 de fabrici.
O altă mutare strategică a fost aceea de achiziție de acțiuni la producătorul thailandez Panel Plus.
Perspectivele pentru a doua jumătate a anului sunt caracterizate de incertitudine
Perspectivele economice generale rămân supuse unei mari incertitudini, motiv pentru care EGGER abordează a doua jumătate a exercițiului financiar 2023/2024 cu așteptări modeste privind câștigurile.
Producătorul de materiale pe bază de lemn anticipează o nouă scădere a cererii, datorată, în parte, piețelor slabe, presiunii asupra prețurilor și crizelor geopolitice, cum ar fi conflictul actual Rusia-Ucraina, hiperinflația și scăderea drastică a pieței din Argentina, precum și conflictul din Orientul Mijlociu.
Cu toate acestea, EGGER consideră că dispune de toate mijloacele necesare nu numai pentru a face față cu succes actualei crize la nivel macroeconomic, ci și pentru a ieși din ea mai puternic decât înainte. Compania se poate baza pe angajamentul celor peste 11.000 de angajați calificați și motivați și pe cooperarea continuă și fructuoasă cu clienții și partenerii săi din întreaga lume.
În România
Fabrica de prelucrare a lemnului Egger din Rădăuţi, judeţul Suceava, a finalizat anul 2023 cu afaceri de peste 420 mil. euro. „În ceea ce priveşte evoluţia pieţei în 2024, estimăm că se va menţine trendul din 2023 pentru segmentul construcţiilor de locuinţe şi, mai ales, de case. Trebuie avut în vedere, totuşi, contextul economic, social şi politic de anul acesta, care se anunţă a fi unul marcat de schimbări, din mai multe perspective. Criza din Ucraina care persistă, conflictul din Gaza, piaţa de bunuri marcată de volatilitate, inflaţia şi scrutinele de anul acesta din România, dar şi din lume, sunt factori care ar putea influenţa cererea în 2024, situaţie cu care se vor confrunta, de altfel, companii din majoritatea domeniilor de activitate.“, au declarat pentru ZF Transilvania oficialii companiei Egger România.