Chiar dacă Uniunea Europeană are restricţii în privinţa lungimii camioanelor şi a greutăţii totale pe care acestea o pot transporta, există şi combinaţii rare de remorci pe mai multe axe, cărora le e permisă o greutate aproape incredibilă, anunță piataauto.md.
Ceea ce vedem în video-ul de mai jos e tocmai un asemenea camion, configurat să se încadreze în limitele maxim admise pentru drumurile europene.
Camionul-tractor e modelul Scania R770 V8 8×4, adică are patru punţi, dintre care două sunt mortice. E dotat cu noul motor V8 de 770 CP al celor de la Scania, care e şi cel mai puternic motor de camion de serie din lume.
„Monstrul” are o benă fixată de şasiul său, iar pe lângă asta alte două remorci, articulate între ele printr-o punte viratoare comună. În total, întregul angrenaj are 12 axe, măsurând 34 metri lungime şi având o greutate totală de 98 de tone!
Având o asemenea capacitate, acest camion are nevoie de 30% mai puţine curse pentru a putea transporta cantităţile necesare de lemn mărunţit. El face curse între un terminal feroviar şi o centrală electrică din Sodertalje, Suedia.
Cei de la Scania produc constant camioane speciale pentru transportul de lemn, așa-numitele „timber truck”.
Sursa: piataauto.md, scania.com