DESCARCĂ APLICAȚIA:

ForestMania e despre și pentru iubitorii de pădure și lemn

DESCARCĂ APLICAȚIA:

23.9 C
București
20.2 C
Sibiu
22.4 C
Suceava
22.6 C
Covasna
23.5 C
Piatra Neamț
19.8 C
Braşov
21.8 C
Bistrița
24.3 C
Râmnicu Vâlcea
sâmbătă, mai 25, 2024

Sectorul utilajelor forestiere devine tot mai eco-friendly

Recomandate

Din dorința de a avea o amprentă de dioxid de carbon cât mai mică asupra mediului, majoritatea companiilor încearcă să își îmbunătățească activitatea și produsele astfel încât acestea să devină mai eco-friendly. Când vine vorba de utilaje forestiere, compania canadiană FPInnovations și compania japoneză Komatsu se remarcă prin inovațiile lor.

În ceea ce privește FPInnovations, un nou prototip de remorcă pentru transportul buștenilor, ce dispune de un ax cu propuslsie electrică, pare să ofere rezultate promițătoare în economia de combustibil și emisiile de gaze cu efect de seră, anunță truck.news.com. Utilizând această remorcă, firma a obținut o reducere a consumului de combustibil cu 12%.

Peste 1,8 milioane de dolari în finanțarea acestui prototip au fost furnizate prin Programul de Creștere Curată al Resurselor Naturale din Canada, programul Innov-R din Quebec și de către Ministerul Pădurilor din Columbia Britanică.

„Pentru a reduce emisiile nocive de gaze cu efect de seră și pentru a contribui la lupta împotriva schimbărilor climatice, trebuie să dezvoltăm și să implementăm soluții nepoluante în fiecare sector al economiei”, a declarat Jonathan Wilkinson, ministrul federal al Resurselor Naturale, într-un comunicat de presă.

„Munca realizată de FPInnovations arată că inovatorii canadieni pot implementa aceste soluții pentru a stimula creșterea economică durabilă”.

Prima rundă de teste va cuprinde și o a doua fază, care va include dezvoltarea unei remorci electrice alimentate cu biomasă și un prototip mai robust pentru teste pe drumurile forestiere.

Testele finalizate în primăvara acestui an au urmat procedura de testare a consumului de combustibil a Consiliului de Tehnologie și Mentenanță al Asociației de Transport Rutier din America (TMC) și au fost efectuate pe o șosea asfaltată de 105 km, inclusiv o secțiune montană de 89 km, cu o diferență de altitudine de 355 de metri.

Șoferii implicați în test au declarat că au apreciat rezerva de putere și recuperarea de energie pe porțiunile în pantă și în timpul opririlor și repornirilor din oraș, informează organizația.

Komatsu alimentează cu HVO100

Între timp, compania Komatsu își propune să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2050. Această viziune se aplică atât producției, cât și utilizării mașinilor Komatsu.

Începând cu data de 26 iunie 2023, toate vehiculele din producție, inclusiv utilajele forestiere, sunt alimentate cu HVO100, un bio-diesel obținut din materii prime regenerebile sub formă de deșeuri și produse reziduale. Introducerea HVO100 este o inițiativă pe care Grupul Komatsu o implementează în toate fabricile sale din Europa începând din acest an.

„Suntem extrem de mândri că acum obținem o producție neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru utilajele noastre forestiere. Ultima și cea importantă piesă a puzzle-ului este introducerea HVO100. Dar asta nu înseamnă în niciun caz că ne-am munca noastră s-a încheiat”, spune Jens Bengtsson, CEO al Komatsu Forest.

Sursa: trucknews.com, forestmachinemagazine.com

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai noi