Cinci dintre șoferii austrieci care au participat la competiția SuperKarpata Trophy vor fi căutați prin Europol, ca să plătească amenzile date de Garda de Mediu Bihor. Instituția are numele lor și data nașterii, din pașapoarte, date care vor fi transmise Poliției Române și care, la rândul ei, va solicita prin intermediul colegilor austrieci din Europol adresele de domiciliu ale acestora. Cei cinci vor plăti între 5.000 și 10.000 de lei amendă pentru că au încălcat legea ariilor protejate (OUG 57/2007). O amendă va fi trimisă și către firma organizatoare, din Viena, în valoare de 50.000 de lei.
Amintim că între 14 și 21 mai a fost organizată, în Apuseni, o competiție de offroad cu 100 de participanți din 9 țări. Aceștia au pătruns în arii protejate cu mașini militare 4×4 și 6×6. Competiția a fost întreruptă pe 19 mai, la presiunea românilor și autorităților din țara noastră. Cei care au descoperit grupul de cinci șoferi austrieci au fost cei de la Clubul Geto-dacii liberi, care au sunat la 112.
Iată cum arată mașinile:
Trebuie precizat că organizatorii SuperKarpata Trophy au avut un partener din România, o casă de avocatură din Timișoara. Aceștia i-au învățat cum să fie „acoperiți”: s-au folosit de un parteneriat încheiat în 2016 cu Romsilva, și au obținut și de la Ministerul Turismului un acord. Ca atare, atât logo-ul turistic al României – celebra frunză – cât și sigla RNP au fost tipărite pe autocolante și puse pe mașini. Romsilva a transmis un comunicat prin care acuză că sigla regiei e folosită ilegal.
Chiar dacă acordul preciza clar că trebuie respectată legea din România, cei de la Superkarpata n au făcut acest lucru. Au forțat barierele drumurilor forestiere și au intrat cu mașinile nu doar în arii protejate, ci și pe fânețe și pășuni.
Autoritățile din România au avut dificultăți în a urmări traseul stabilit de organizatori, întrucât nu l-au avut. Aceștia nu l-au declarat nicăieri, nici la Ministerul Turismului, nici la Mediu. Pe de altă parte, chiar dacă l-ar fi avut, nu aveau cu ce să se țină după ei, date fiind dotările minime ale gărzilor de mediu.