Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava a intrat în „lumea brandurilor competitive”, prin achiziția unui robot ce va avea rolul de asistent educațional pentru studenți. Pepper va fi util tuturor facultăților din USV, inclusiv celei de Silvicultură.
„În următorii ani inteligența artificială, transformarea digitală și automatizarea vor reconfigura considerabil cererea de competențe pe piața muncii. Numeroase sectoare de activitate vor fi profund afectate de avansul tehnologic, determinând o reducere a cererii pentru competențele tradiționale și o amplificare a cererii pentru competențe creative sau interpersonale”, a declarat, pentru forestmania.ro, decanul Facultății de Silvicultură din Suceava, Ciprian Palaghianu.
„Consider că este nevoie de o schimbare semnificativă a modului în care livrăm educație studenților noști, migrând dinspre acumularea de informații și memorarea lor spre folosirea creativă a acestora.
Învățământul universitar trebuie să se adapteze schimbărilor rapide de pe piața muncii. Pentru că vrem să-i transformăm pe studenți nu în posesori de informații ci în utilizatori și generatori de cunoaștere!
Facultatea de Silvicultură din Suceava se concentrează pe aceste noi tendințe și dorește să integreze noile tehnologii în activitatea didactică prin utilizarea de echipamente și instrumente digitale.
Și ne referim aici la utilizarea instrumentelor ce folosesc inteligența artificială – cum ar fi roboțelul Pepper, noua atracție a USV sau utilizarea unor tehnologii imersive, precum realitatea augmentată și realitatea virtuală, ce pot oferi oportunități de învățare captivante și interactive”, ne mai explică decanul.
Pepper va fi folosit în special la partea de training asistat. „E foarte interesant ca experiență interactivă, pentru a implementa experiențe de învățare personalizate”.
Concret, ce va face Pepper?
- poate să ajute la sinteza rapidă a unor informații în timpul cursurilor și seminariilor
- poate să redacteze instant teste de evaluare și să facă inclusiv partea de evaluare
- poate să creeze cunoaștere din informații dispersate – prin AI poate îmbina diverse teme și discipline
Dar dacă vreți să știți dacă-i putem pune un motofierăstrău în mână… ei bine, nu se poate! Dar face experiența de învățare a studenților mult mai interesantă și acest lucru contează pentru noi”, a conchis Ciprian Palaghianu.
„O experiență ce îți rămâne în minte”
Pepper a fost creat de compania United Robotics Group, a cărei viziune se referă la „un viitor în care roboții dau putere oamenilor, sporindu-le capacitățile și productivitatea și îmbunătățindu-le calitatea vieții”. Compania a fost înființată în 2020 în Germania, fiind axată pe dezvoltarea de tehnologii hardware și software.
Creând „roboți pentru oameni”, United Robotics Group răspunde provocărilor sociale și de afaceri din mai multe domenii – știința vieții, sănătate și îngrijire, ospitalitate, educație, intralogistică, întreținere sau supraveghere.
RSBG SE, entitatea de investiții a Fundației RAG, axată pe companii bazate pe tehnologie și inginerie, este acționarul majoritar al United Robotics Group. SoftBank Robotics Group este acționar minoritar.
Ei au creat până acum trei roboți: NAO, Pepper și Sawyer.
„Pentru majoritatea oamenilor, prima interacțiune cu Pepper va fi una care le va rămâne întipărită în minte pentru mult timp. De aceea, brandurile care adoptă roboți Pepper acum au oportunitatea de a crea în mintea consumatorului o asociere pozitivă între brand și acea experiență”, spun creatorii celor trei roboței.
Potrivit unui distriibuitor pentru piața din România a roboților, prețul lui Pepper se situează în jurul sumei de 30.000 de euro, la care se adaugă costul cu soft-ul personalizat, ceea ce aproape că dublează suma.
Detalii: United Robotics Group