Antonio Cammisecra, șeful rețelelor Enel: „Nu vom mai folosi stâlpi din beton, ci din lemn”

0
151

Antonio Cammisecra, Head of Enel Global Infrastructure and Networks Division, a fost prezent câteva zile în România, unde grupul italian operează trei dintre cele opt zone de rețea, ocazie cu care a acordat un interviu site-ului economica.net. El a vorbit despre amprenta de carbon și despre intenția companiei de a renunța la stâlpii de beton.

„Enel și-a asumat obiectul să fie o companie net-zero până în 2040. Este un angajament extraordinar, pentru că multe Guverne se gândesc la asta abia începând cu 2050. Rețeaua în sine are o amprentă de carbon, dar într-o zi vom ajunge să distribuim doar energie produsă fără emisii.

Lucrăm cu toți furnizorii noștri, să vă dau doar un exemplu, nu vom mai folosi stâlpi din beton, ci din lemn.

Este un altfel de lemn, acoperit de un strat de material plastic, durează foarte mult, e foarte rezistent. Lemnul absoarbe CO2 atunci când se formează și nici nu mai emiți CO2 producând beton.

Vom vedea și în România lucrul acesta?

Da, dar nu vor fi stâlpi ca cei din trecut, care se degradau din cauza ploilor după o perioadă. Cei noi vor rezista mai mult decât cei din beton. Acum e un proiect pilot, mai avem unul în care să folosim beton reciclat în proporție de peste 50%. De asemenea, cablurile din cupru și din aluminiu trebuie să provină din economia circulară, să fie reciclate. Iar procesul trebuie alimentat cu energie regenerabilă, pentru a nu avea amprentă de carbon. Materiele plastice de izolare de asemenea trebuie reciclate.  La sfârșit va rămâne o parte minimală pe care trebuie sa o compensăm cu proiecte mari, de exemplu reîmpădurire”, a spus Antonio Cammisecra.

„Aceasta nu înseamnă că vom fi fără amplentă de carbon – mai sunt pierderile tehnologice din rețele, Scope 3 adică furnizorii, instalațiile cu SF6, etc. Deci am declarat că vrem să fim net zero oriunde în lume avem operațiuni de distribuție. Am calculat foarte analitic emisiile noastre, luând ca an de referință 2020, iar până în 2030 trebuie să reducem deja emisiile cu 55%. Vom înlocui SF6 ca gaz izolator cu altceva, pentru că și acesta are o echivalență mare de emisii CO2, chiar dacă folosim cantități foarte mici. Este ușor de zis, greu de făcut, de aceea colaborăm cu producătorii, am lansat Open Power Grids Association, pentru a investi în tehnologii pe care le va putea folosi toată lumea.

Avem acest drum de parcurs, am stabilit etapele, după 2030 nu vom mai folosi vehicule cu motoare termice, inclusiv la nivel de camioane. Deci acum proiectăm camioanele care vor fi folosite în următorii ani.

Știți că Europa vrea ca din 2035 să nu se mai vândă mașini noi cu motoare termice. Avem un plan și lucrăm cu furnizorii noștri, inclusiv cu cei de vehicule, pentru ca sistemele să fie gata în 2030, cel mai târziu. Pe lanț, 50% din emisiile noastre sunt la furnizori, 48% la consumul tehnologic și 2% în intern. Cele directe sunt ușor de redus”, a mai punctat reprezentantul ENEL.

Interviul integral: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Vă rugăm să introduceți numele dvs. aici