Construcția mult-asteptatului pod peste râul Siret, care unește județele Botoșani și Suceava, ar putea fi reluată, după ce a fost „pusă pe pauză” din cauza descoperirii unor specii de broaște și gândaci protejați de lege în zona respectivă, relatează botoșani24.ro.
Această informație a fost dezvăluită de către președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, în timpul unei întâlniri cu ministrul Mediului, Mircea Fechet.
Decizia de a opri construcția podului vine în contextul eforturilor de protecție a acestor specii de animale, dar ridică și o întrebare importantă privind finanțarea proiectului. Autoritățile din Botoșani și Suceava ar putea pierde o finanțare în valoare de opt milioane de euro din cauza acestei sistări.
„CJ Botoşani şi CJ Suceava au identificat soluţiile pentru reluarea unei investiţii majore la nivelul celor două judeţe şi mă refer aici la acel proiect blocat de ani de zile: podul de peste Siret, de la Talpa. Cele două consilii judeţene au semnat un acord, au realizat expertizele tehnice, mai mult decât atât, am realizat şi studiul de fezabilitate pentru acest pod extrem de important pentru noi. Este o investiţie de aproape opt milioane de euro, o investiţie blocată de altfel de ariile protejate pentru că, în zonă, ce să vedeţi, trăiesc doi gândaci: rădaşca şi croitorul cenuşiu şi, mai mult decât atât, broasca europeană de baltă”, a afirmat Federovici.
Ministrul Mediului a atras atenția asupra necesității continuării investițiilor în infrastructura strategică, chiar dacă anumite zone sunt populate de specii protejate. Această chestiune reprezintă un echilibru delicat între dezvoltarea infrastructurii și protejarea mediului înconjurător.
„România este una dintre cele mai bogate ţări din Europa la capitolul acesta, în timp ce alţii au terminat-o şi cu pădurile seculare şi cu carnivorele mari şi cu alte specii care la noi încă se mai găsesc. E o chestiune pe care, pe de o parte, trebuie să o protejăm, dar nu o facem în detrimentul cetăţenilor, pentru care sunt convins că, fie că discutăm despre acest pod despre care spunea doamna preşedinte sau de alte tipuri de investiţii, aşa cum în alte ţări s-au construit autostrăzi, mii de kilometri prin mijlocul ariilor naturale protejate, aşa cum în România se construiesc autostrăzi prin ariile naturale protejate, şi la Bacău avem şi pod, şi viaduct, prin mijlocul ariei. Au deranjat o săptămână acolo câteva păsări şi în următoarea săptămână păsările s-au întors acolo unde stăteau dintotdeauna şi nu s-a întâmplat nicio tragedie”, a afirmat ministrul Mircea Fechet.
Podul de beton armat a fost distrus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar reconstrucția sa a fost abandonată din lipsa de fonduri. Anul trecut, administrațiile județene din Botoșani și Suceava au reluat proiectul, sperând că finalizarea podului va îmbunătăți legăturile dintre localitățile din zonă. Cu toate acestea, se așteaptă soluții care să respecte atât nevoile de dezvoltare, cât și protecția mediului.
Sursa: botoșani24.ro